reklama

Sťahujeme sa

Doba sa zmenila a z poštovej schránky dnes už málokedy vytiahnem nejaký osobný dopis alebo pohľadnicu. Barrie si však na mňa i manžela spomenie niekoľkokrát do roka. Barrie je realitný agent, s pomocou ktorého sme naposledy predávali predchádzajúci dom a kupovali ten terajší. Keď mu raz podpíšete zmluvu, on vám dom predá či kúpi, aj keby ste si všetko medzičasom rozmysleli. Teda urobí všetko preto, aby vás presvedčil, že tak to má byť. Jeho biznis je asi zmyslom jeho života. Deti nemá; raz nám prezradil, že na tom sa vopred dohodli s manželkou. Aj tá má svoj vlastný biznis. A tak má už Barrie šedivé vlasy, veľký dom, niekoľko áut a veľa práce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Barrie nám posiela poštou gratulácie k narodeninám, k Vianociam i k výročiu kúpy nášho domu. Pri tej poslednej príležitosti nikdy nezabudne naznačiť, že možno je čas znovu sa sťahovať a on nám bude rád k dispozícii. Dobre si Barrie pamätá ako sme pred ním spomenuli, že toto nie je náš posledný dom, že náš townhouse (radová výstavba so spoločnými pravidlami, obmedzeniami, rozpočtom a krpatým a neúrodným priestorom okolo domu) mal byť iba dočasným riešením. Plán bol taký, že keď budú obe deti v škole, ja si nájdem robotu a našetríme si na samostatný dom s vlastnou veľkou záhradou, ktorá je naším snom. Mojím preto, lebo práca v záhrade je pre mňa nad čítanie, písanie i varenie. Ostatní chcú zasa veľkého psa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dom našich snov, žiaľ, zostal stále nad naše pomery, lebo namiesto do roboty som nastúpila na maródku s nejasným koncom, a to bez nemocenskej, dôchodku či akejkoľvek podpory. Plán o novom dome sme museli zmeniť a financie presmerovať na podstatnejšie účely.

Aj Barrie urobil zmeny. Síce stále píše, párkrát do roka i telefonuje, ale už nás prestal pozývať na každoročnú veľkolepú párty do svojho obrovského domu. Priznám sa, že jeho pošta celkom teší, aj keď preňho je to iba biznis. Len tak v duchu mu zvyknem odpovedať, že zatiaľ sa sťahovať nebudeme. Aspoň nie z domu do domu. Posledné týždne ma chytil taký sťahovací inštinkt, ako kedysi dávno v jednoizbovom petržalskom byte. Prenášala som nábytok z jedného kúta do druhého – mám rada zmenu; teraz môžem prenášať z jednej miestnosti do druhej. A tak raz, keď som bola doma sama, takto som začala kombinovať a zariaďovať family izbu (3x3m). Už prešla za šesť rokov mnohými zmenami, ale táto bola najvýraznejšia a vraj pekná. Len vďaka tomu mi manžel začal ochotne pomáhať s väčším nábytkom, inak by ma odhovoril. Momentálne to u nás vyzerá ako keby sme sa naozaj sťahovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V záhrade je tých zmien oveľa viac. Úplne najpodstatnejšia zmena je presadenie jabloní, kúpených pred tromi rokmi, z veľkých kvetináčov do zeme. V kvetináčoch boli pripravené na skoré sťahovanie do druhého domu. Jabloň, čo išla do zeme skôr, na jar spokojne zakvitla. Prvýkrát.

Potešilo ma to i inšpirovalo. Stromu nestačí iba zapustiť korene. Až keď zakvitne, vieme, že je šťastný. Až keď prinesie ovocie a obšťastní iných, je užitočný. Preto vďačne prijímam to miesto na zemi, ktoré mám. Nech korene v ňom vyplnia aj posledné miesto, nech kvitne radosťou a prináša nám pokoj. A keď už to inak nepôjde, nech sa mi sen splní! Pretože ja snívať neprestanem.

Alica Biela

Alica Biela

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

verim v dobro.FacebookVyšla mi kniha Viera je silnejsia ako rakovina Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu