reklama

Ako pinka v klietke

“Ja chcem už konečne niečo živé”, žobronila Rebeka pred Vianocami. A priznám sa, že aj ja som zatúžila po spoločnosti nejakého malého tvorčeka. Právo vybrať dostala Rebeka ako odmenu za jej vytrvalú a nesplnenú túžbu po psíkovi. Vybrala pinku. Až pri platení predavač povedal, že pinka sa dožíva približne päť rokov, čo sa mi zdá veľmi krátky život. Ale už bolo neskoro zmeniť rozhodnutie, pretože Rebeka si toho malého zamilovala na prvý pohľad.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pinku sme nazvali Čvirko, aj keď sa mu nečviriká dvakrát radostne. Má štyri mesiace a je dosť vyplašený. Bojí sa zatiaľ aj keď mu dievčatá vymieňajú jedlo, vodu a čistia klietku. Neviem prečo, ale nechce spať ani v hniezdočku, ktoré nám predavač odporučil kúpiť. Spí sediac na paličke. Niekedy večer pri ňom potichu a potme sedím a počujem zvuk akoby Čvirko z tej palice padal. Potom je zasa ticho.

Ráno sa preberie, pošuchorí perie, zobáčik pošúcha z oboch strán, popreletuje od vody ku zrniečkam a späť, začviriká trošku. Cez okno sleduje slobodných vrabcov. Je mu jedno, že na nich striehne susedov kocúr Turbo. Raz nám Čvirko uletel, ale našťastie nie von. Vyskúšal všetky garníže, obrazy i plagáty s hokejistami. Skôr, ako človek natiahol ruku a stihol ju jemne zavrieť, Čviro bol už na druhej planéte. Prvý let na slobode sa skončil pristátím v sieťke na motýle.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Často sa mu prihovárame. Čuduje sa, keď počuje iné pinky z počítača. Spievajú akosi veselšie, a on za nimi len krk vykrúca. Náš Čviro je asi smutný a mne ho je ľúto. Trochu mu rozumiem.

Veď môj život je tiež životom v klietke. Nie je mi veľmi do spevu, aj keď sa to odo mňa čaká. Túžim vyletieť z tej klietky hoci aj do dažďov a mrazov, len nech mi niekto otvorí dvierka. Bez klietky si sama nájdem vodu i zrno a budem spievať. Nebola som stvorená pre klietku, túžim rozprestrieť krídla. Túžim po slobode. Aspoň na päť vtáčích rokov.

Alica Biela

Alica Biela

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

verim v dobro.FacebookVyšla mi kniha Viera je silnejsia ako rakovina Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu