reklama

Boh je na mojej strane

Bolo to tuším niekedy v marci, keď mi naturopat odporučil ísť liečiť si rakovinu do Nemecka. Povedal, koľko tisícov by ma stála prepotrebná celotelová termoterapia. Priamo z nemeckej kliniky sme však zistili, že jedna procedúra by nestačila, že v nemocnici treba zostať dva až tri týždne, a každý deň sa liečiť, liečiť a liečiť. Intenzívne a draho. Celková suma liečby bola desaťkrát vyššia ako tá určená mojím naturopatom. Samozrejme bez letenky, stravy a ubytovania. Manžel začal pátrať, či naozaj nemám žiadne možnosti tu v Kanade, aby sa ušetrilo aspoň na tých vedľajších výdavkoch. A tak sme spoznali Kelly.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

Kelly je o niečo staršia ako ja. Aj ona sa pasuje s mojou diagnózou už deväť rokov. Keď to začalo, tiež mala celkom malé deti a chcela žiť kvôli nim. Onkológ jej povedal, že nemá šancu. Našla si druhého. A našla si aj kliniku v Nemecku, na ktorej onkológovia používali kombinovanú liečbu rakoviny – chemickú i naturálnu. Jedinou nevýhodou bola vysoká cena, ale pre ňu to zasa nebol veľký problém. Má vysoké postavenie vo veľkej firme a profitujúcom odvetví. Dokonca si do Nemecka zobrala so sebou súkromnú zdravotnú sestru a všetko jej zaplatila. Je presvedčená, že v Nemecku jej zachránili život a v prípade potreby sa tam okamžite znovu vyberie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vraj chce pomôcť aj iným ženám, ktoré si nemôžu dovoliť z finančných či zdravotných problémov do Nemecka cestovať. Vo Vancouveri chce vybudovať špecializovanú kliniku s novými metódami liečby, s nemeckými lekármi. Ani v tomto nemá problém s peniazmi, vie ako ich získať od sponzorov. Bez súhlasu Ministerstva zdravotníctva to však nepôjde.

Kelly zobrala rozum do hrsti a začala získavať na svoju stranu tunajších lekárov. Svojmu onkológovi (zistili sme, že je to tiež ten môj) ponúkla cestu do Nemecka aby sa na vlastné oči a uši presvedčil o účinnosti nových metód. Nemal čas ale odporučil jej zobrať dvoch naturopatov (tiež z kliniky, na ktorej som párkrát bola). Strávili tam dva týždne a ona im všetko platila. Tiež financovala návštevu nemeckého onkológa vo Vancouveri. Tí tunajší si ho poriadne „podali“ a až potom dali celému projektu takú pomalú zelenú. Mala by sa rozbehnúť štúdia, ktorá by bola zameraná na nové typy krvných testov; pomocou jedného sa presnejšie určuje rozsah rakoviny v tele a druhým sa testuje typ najúčinnejšej chemoterapie. Krv sa berie vo Vancouveri, na spracovanie sa posiela do Nemecka. Kelly si ten prvý test robí každé dva mesiace, aby vedela, či sa rakovinové bunky nezačali príliš drzo rozpínať. Už sa jej to stalo, a vtedy znovu utekala do Nemecka, lebo to je jediné, čomu naozaj verí, že ju dokáže roky udržať pri živote. Vo forme sa priebežne udržuje drahými injekciami a infúziami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdalo sa mi, že Kelly je niekto, kto si rakovinu odskúšal na vlastnom tele a osobne jej záleží nielen na sebe ale i na mnohých ženách s podobným osudom. Kontaktovali sme ju emailom kvôli tej štúdiii, lebo tak som mohla mať aspoň krvné  testy zadarmo. Obratom mi zatelefonovala. Rozprávala o sebe i o nejakej americkej hviezde, ktorá sa tiež liečila v Nemecku a ako úžasne to pomáha. A mne z toho bolo smutno, lebo žiadna hviezda nie som. Vedela, že plačem. Povedala, že mi pomôže, len aby som jej poslala celú svoju dokumentáciu. Za vysoký poplatok mi mal nemecký onkológ napísať liečebný plán a ten mal byť priebežne upravovaný s miestnym naturopatom. Dala mi zľavu a presvedčila ma aby som zamenila svojho naturopata za jej, že tak mi pomôže ešte lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom sme sa stretli aj osobne; s Kelly, s naturopatom, s ďalšou pacientkou Melanie. Kelly už mala preštudovaný môj chorobopis a súcitne sa na mňa pozerala. Rozprávali o novej klinike, o rakovine, o novej príležitosti ju liečiť, o testoch. O tom, že peniaze nie sú pre ne problémom. O tom, že zdravie je viac. Kelly vyžarovala akési čudné zmierenie s rakovinou; s tým, že raz ju tá potvora aj tak dobehne. Je to iba otázka času a ... peňazí.

Ja som iba stiesnene počúvala, bez peňazí nebolo čo povedať. Onkologická terminológia mi už po dvoch rokoch nerobila problém. Problém bol v akejsi limitovanej či amputovanej nádeji, ktorú Kelly vkladala do peňazí a s ktorou som sa nedokázala stotožniť.  Nevedela som sa pre takú nádej nadchnúť. Chcela som mať od rakoviny pokoj raz a navždy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa spýtali na môj názor, odpovedala som im jednoducho: „Rozprávate tu o niečom čo si ja nemôžem dovoliť lebo nemám toľko peňazí. Ale nevadí, pretože ja mám Boha.“ A vtedy som sa kvôli peniazom rozplakala poslednýkrát. Akceptovala som, že peniaze nebudú mojou cestou k uzdraveniu. Pre mňa a ešte oveľa úbohejších tu musí byť niečo, čo je prístupné každému človeku pod slnkom, ak to naozaj hľadá.

Krvný test som si dala urobiť, aj keď ešte nebol a možno ešte stále nie je zadarmo, lebo Ministerstvo sa neponáhľa. Výsledné číslo testu vyzeralo nádejne; bolo niekoľkonásobne nižšie oproti výsledkom Kelly.  Len som nevedela, či je dostatočne nízke. Poslali sme jej aj kópiu posledného PET scanu, ktorý bol veľmi dobrý. Čakali sme, že Nemci predpísanú liečbu pre bohatých upravia na základe výsledkov. Odpovede od Kelly, jej naturopata ani nemeckého onkológa som sa nedočkala. Stále chceli aby som sa prišla poradiť osobne a teda aj platila (sadzba 80 dolárov za hodinu). Manžel im už neveril dávno, konečne som si dala od neho povedať. Nemecký recept na zázrak som zatiaľ ignorovala.

Pred tromi týždňami sme si zbehli po odpovede k pôvodnému naturopatovi. Ani sa nesnažil skryť prekvapenie z krvného testu. Vraj nečakane vynikajúci výsledok. Pravdaže mi predpísal veľa „vitamínov“, ale nič drastické ako pri predchádzajúcej návšteve.  Vtedy som mala z jeho ustarostenosti zlý pocit, teraz sa potešene usmieval. Aj keď vie o mojej súčasnej onkologickej liečbe, spýtal sa ma, čo okrem toho som ešte robila. Zaváhala som či povedať alebo nie. Veril by mi? Veril by tomu, čo pre mňa v tej chvíli už nebolo iba pocitom ale istotou?

Viem, že Boh je na mojej strane. Celkom osobne.

Dopísané.

Otváram darček, malú krabičku previazanú belasou stužkou. Dnes ráno mi ju dala priateľka. Na dne krabičky leží preložený papierik a na ňom je napísané:

„I am poor and needy, yet the Lord is thinking about me right now!“ (Kniha žalmov)

Alica Biela

Alica Biela

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

verim v dobro.FacebookVyšla mi kniha Viera je silnejsia ako rakovina Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu