reklama

Slnko a bolesť

Takú studenú jar ako je tento rok som vo Vancouveri ešte nezažila. Slnečné dni by sa snáď na prstoch rúk dali spočítať. A ja slnko potrebujem k životu. Ono ma vytiahne von, aj keď nejaká tá boliestka či únava ma ťahajú do postele.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Keď slnko náhodou neposlúchnem a do tej postele predsa len idem, nič si nepomôžem. Zaspať mi nedá, únava je permanentná. Aj bolesť je o chvíľu naspäť.

Naopak, keď ma slnko zláka na prechádzku, či popracovať v záhrade, únava zmizne. Seriózne. Pribudne síce bolesť v rukách, nohách i chrbte, ale tie sú reálne, ľahko vysvetliteľné. Nie ako tie tajomné, ktoré mi ani lekári nevedia zdôvodniť; na tie vonku aspoň chvíľu zabúdam. Možno sú to len bolesti duše.

Vraciam sa dnu a práca je na mne zrejme vidieť. Vzdychám. Manžel hovorí, že tá záhrada ma raz zabije. A ja si len tak myslím, že nech. Radšej zomriem v záhrade ako v posteli od strachu zo smrti. Čudný kolobeh.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomínam na svoju babku. Bola to silná žena, ktorá rada gazdovala na svojom malom dvore alebo kopkala na roli. Pár rokov po svojej osemdesiatke jednoducho zostala ležať a nechcela ísť von. Vynášali jej na ten dvor posteľ, keď bolo pekne, a tam potom ležala. Ja som bola ešte malá, takže tomu dosť dobre nerozumiem, ale dospelých som počúvala pozorne a tí po babkinej smrti hovorili, že keby nezostala v posteli, ešte by si bola požila.

A tak Ťa, slnko, volám. Vráť sa na oblohu, zohrej zem a zažeň strach.

Alica Biela

Alica Biela

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

verim v dobro.FacebookVyšla mi kniha Viera je silnejsia ako rakovina Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu