reklama

Vstaň, dievča!

Ako čert svätenej vode, tak sa vyhýbam čítaniu negatívnych príbehov o rakovine. Tlačia ma do zeme, strašia, oberajú o plány do budúcnosti a o nádej. Také príbehy nech čítajú zdraví; možno sa poučia, možno chorých pochopia alebo im pomôžu. O rakovine sú aj príbehy pozitívne, pre nás chorých povzbudivé, motivujúce. Z tých čerpám ja osobne veľa a vďačne sa o ne písaním delím. Neznamená to však, že od rána do večera dostávam od života samé plus alebo že stále žiarim optimizmom. V niektoré dni sa pretĺkam v nedobrej nálade, že by sa mi hádam aj manžel radšej vyhol z cesty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Problémy, ktoré mi vŕtajú v hlave, sa však snažím včas rozptýliť - slnkom, vzduchom, cestovaním, prácou, ľuďmi a modlitbou. Mám šťastie, že si to (ešte) ako “zdravý pacient” môžem dovoliť. To slovo “ešte” mi ponúka môj opatrný rozum, ktorý ma chce pripravovať na smrť viac ako treba. Keby som text písala rukou, cez to slovo “ešte” by som natruc môjmu rozumu urobila veľké X. Tak mi diktuje niečo vo mne, podstatnejšie ako mozgová hmota.

Lenže... Zatiaľ, čo ja sa tu aktívne snažím zbaviť svojej bolesti a strachu, sú ľudia, ktorí práve na to nemajú silu. Aj moja neterka sa opäť trápi v nemocnici, a z jej príbehu je mne veľmi ťažko teraz vydolovať niečo pozitívne; okrem dobrých skutkov zopár ľudí, ktorí ju chorobou sprevádzajú. Všetko prišlo tak rýchlo a učí nás jedno: život je tak veľmi krehký, zdravie veľmi vrtkavé... Moje zábavky sa zrazu javia nepodstatné, smiešne, zbytočné. Obloha je tmavá, aj keby svietilo desať sĺnc.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toto sú negatívne správy, pred ktorými nemôžem a ani nechcem zavrieť oči, či si zapchať uši. To, že možno môžem nejako - akokoľvek pomôcť, je oveľa dôležitejšie ako moje emócie.

A aj tak verím, že sa z toho dostane!

“Vstaň, dievča!”

Alica Biela

Alica Biela

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

verim v dobro.FacebookVyšla mi kniha Viera je silnejsia ako rakovina Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu