reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Alica Biela

Alica Biela

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

verim v dobro.FacebookVyšla mi kniha Viera je silnejsia ako rakovina Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Hedvigin liek

Alica Biela

Hedvigin liek

Krátko pred odchodom do dôchodku Hedvige zistili rakovinu. Prežívala to isté, čo aj my ostatní – celý svet sa rútil vpred, len ten jej sa niekto nasilu snažil stiahnuť do čiernej diery. Neistota, zmätok, strach. Prvých pár týždňov chemoterapie si odpracovala - odučila v škole. Možno ani všetci jej žiaci nevedeli, že je vážne chorá.

  • 24. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 612x
  • 6
Dar nad zlato

Alica Biela

Dar nad zlato

Na zlato som si nikdy nepotrpela. Všetky zlaté ozdôbky sú pekne krásne uložené na bezpečnom mieste. Občas, vo sviatočný deň, sa s dievčatami prizdobíme a rozpamätúvame sa, kto nám kedy ktorú krásu daroval. V pripomienke druhých ľudí a milých udalostí je hlavná hodnota našich pokladov. Je tu však jeden malý zlatý prstienok, prstienok s pridanou hodnotou.

  • 24. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 883x
  • 12
Vstaň, dievča!

Alica Biela

Vstaň, dievča!

Ako čert svätenej vode, tak sa vyhýbam čítaniu negatívnych príbehov o rakovine. Tlačia ma do zeme, strašia, oberajú o plány do budúcnosti a o nádej. Také príbehy nech čítajú zdraví; možno sa poučia, možno chorých pochopia alebo im pomôžu. O rakovine sú aj príbehy pozitívne, pre nás chorých povzbudivé, motivujúce. Z tých čerpám ja osobne veľa a vďačne sa o ne písaním delím. Neznamená to však, že od rána do večera dostávam od života samé plus alebo že stále žiarim optimizmom. V niektoré dni sa pretĺkam v nedobrej nálade, že by sa mi hádam aj manžel radšej vyhol z cesty.

  • 19. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 103x
  • 5
Kniha

Alica Biela

Kniha

Vždy si zo Slovenska donesiem nejaké knihy, staré zo svojich vlastných zásob, nové od priateľov, rodiny, či osobne vybrané pri návšteve kníhkupectiev. Tento rok je trochu špeciálny, pretože som si priniesla knihu, ktorú nemusím ani čítať. Všetko v nej dokonale poznám: osoby, prostredie, udalosti. Jedine budúcnosť neviem predvídať.

  • 5. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 645x
  • 11
Prekážky a chuť do života

Alica Biela

Prekážky a chuť do života

Vytrvalé slniečko ma ťahá stále von. Dobieha svoju prácu, ktorú u nás na jar zanedbalo. Nebolo ešte roka, v ktorom by som si uvedomila tak silne, ako veľmi slnko potrebujem. Nemusím sa na ňom pražiť. Stačí iba dobiť svoje baterky a tak fungovať celý deň bez väčšej únavy.

  • 5. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 259x
  • 8
reklama
Mám Ťa rada. Mám Ťa rád.

Alica Biela

Mám Ťa rada. Mám Ťa rád.

Koľko je ľudí, ktorým ste povedali tieto slová? Koľko je ľudí, ktorí povedali tieto slová vám? Patria iba do úst zamilovaných alebo ich hodno povedať každému na kom nám záleží? Krásne slová, ktoré často zostávajú visieť iba na vlásku, no predsa sa na ňom udržia. Prečo sa ľudským ústám tak ťažko vyslovujú? Považujeme ich za celkom zbytočné? Prázdne? Či pridrahé?

  • 3. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 401x
  • 5
Prepychové prázdniny

Alica Biela

Prepychové prázdniny

Nuž čo. Za posledné dva roky som deti asi rozmaznala, keď som ich zobrala na prázdniny na Slovensko. K babke, do jej malého bytíku v obytnom dome bez výťahu, kde ani toľko rozprávok v televízii nie je ako doma. Už od jari sa deti vypytujú, či pôjdeme na Slovensko. Vlastne to najskôr brali ako hotovú vec. Ani teraz, keď už prázdniny začali, na ich každodenné otázky o ceste na Slovensko neviem odpovedať s istotou, pretože čakám na ďalší test a keď čakám ja, musia čakať aj oni.

  • 11. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 851x
  • 16
Sťahujeme sa

Alica Biela

Sťahujeme sa

Doba sa zmenila a z poštovej schránky dnes už málokedy vytiahnem nejaký osobný dopis alebo pohľadnicu. Barrie si však na mňa i manžela spomenie niekoľkokrát do roka. Barrie je realitný agent, s pomocou ktorého sme naposledy predávali predchádzajúci dom a kupovali ten terajší. Keď mu raz podpíšete zmluvu, on vám dom predá či kúpi, aj keby ste si všetko medzičasom rozmysleli. Teda urobí všetko preto, aby vás presvedčil, že tak to má byť. Jeho biznis je asi zmyslom jeho života. Deti nemá; raz nám prezradil, že na tom sa vopred dohodli s manželkou. Aj tá má svoj vlastný biznis. A tak má už Barrie šedivé vlasy, veľký dom, niekoľko áut a veľa práce.

  • 2. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 829x
  • 9
Chcem byť prvá

Alica Biela

Chcem byť prvá

Prvenstvo človeka teší, no prílišná túžba po ňom nie je zdravá. Obsadiť treba všetky miesta a na to prvé sa zmestí iba jeden. Dá sa to prijať. Je tu však jedna vec, pre mňa veľmi dôležitá, a v tej nechcem prvé miesto prepustiť.

  • 29. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 285x
  • 13
Džentlmeni

Alica Biela

Džentlmeni

Jedného mám doma, ale to už viete. Dnes by som chcela písať o tých cudzích, ktorých stretávam tam, kde ich veľmi treba – v nemocnici.

  • 24. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 068x
  • 4
reklama
Čo je otec?

Alica Biela

Čo je otec?

Zaujal ma tento nadpis v miestnych novinách, a tak som prečítala krátky článok pod ním. Krátky a výstižný. Páčil sa mi. Tu je jeho preklad:

  • 15. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 032x
  • 20
Môj vzor – dievča

Alica Biela

Môj vzor – dievča

Ľudia bežne potrebujú vzor, ktorý aspoň čo to posvieti na cestu. Vzorov môžu mať aj viac, podľa toho, čo ich zaujíma alebo čím ich práve život skúša. Mňa teraz skúša rakovinou a za celý čas som nenašla lepší vzor ako jedno obyčajné dievča.

  • 13. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 150x
  • 3
Najhoršie manželské ticho

Alica Biela

Najhoršie manželské ticho

Mám rada ticho. Ticho večernej ulice, ticho spiaceho domu i ticho prírody ďaleko od mesta. Ticho osamote, keď sa najlepšie číta i píše, ale i ticho všedného dňa zdieľané s najbližšími ľuďmi.

  • 11. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 292x
  • 18
Už aby bola mama zdravá

Alica Biela

Už aby bola mama zdravá

Viac ako isto je to želanie každého malého dieťaťa, ktoré má chorú mamu. Zdravá mama je veselšia a má pre deti viac energie. Hlavne sa však netreba o ňu báť. Tak nejak to pozorujem na svojich dcérach. Cez víkend však Vilma vyslovila nový, úsmevný dôvod svojho želania. Aspoň my sme sa zasmiali.

  • 5. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 938x
  • 31
O modlitbe

Alica Biela

O modlitbe

Bolo to v jednu septembrovú stredu, keď chodím (resp. chodila som) na Bible Study do nášho kostola. Program ako obvykle zahrňoval rannú omšu, potom raňajky a bežné rozhovory v kostolnej hale, modlitba, spev, humor, aktuality o tých, ktorí chýbajú alebo o rôznych podujatiach. Potom rozchod do štyroch skupín, z ktorých každá má svoju vedúcu, pripravenú zodpovedať naše otázky na preštudovanú tému a jemne viesť skupinu tak, aby nenastal chaos.

  • 1. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 905x
  • 26
reklama
Slnko a bolesť

Alica Biela

Slnko a bolesť

Takú studenú jar ako je tento rok som vo Vancouveri ešte nezažila. Slnečné dni by sa snáď na prstoch rúk dali spočítať. A ja slnko potrebujem k životu. Ono ma vytiahne von, aj keď nejaká tá boliestka či únava ma ťahajú do postele.

  • 28. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 354x
  • 5
Má ma rád? Nemá ma rád?

Alica Biela

Má ma rád? Nemá ma rád?

Sedíme v malej záhrade za domom. V duchu si plánujem, ktoré rastliny kam premiestnim, čo nové doplním. Z roka na rok pribúdajú nielen nezábudky, ale hlavne margarétky. Jedny z mojich najobľúbenejších kvetov. Preto mi ich manžel pred štrnástimi rokmi doniesol v jednom kvetináči. Tak ich predávali popri ceste, ktorou sa vracal zo služobky. Nahlas mu pripomínam ako ma vtedy veľmi potešil.

  • 18. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 951x
  • 16
Rozhodný otec

Alica Biela

Rozhodný otec

Otcovia môžu vychovávať rôznymi spôsobmi. Toto je len taká malá, štrnásť rokov stará udalosť o tom, ako by to mohlo ísť.

  • 11. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 888x
  • 8
Aspoň jednu ružu

Alica Biela

Aspoň jednu ružu

Dominika je mladá žena, vydatá už šesť rokov za Milana. Okrem detí, po ktorých veľmi túži, majú všetko – vlastný byt, dobré zamestnanie, veľa voľného času jeden pre druhého, každý rok jedna – dve pekné dovolenky. To všetko však s pribúdajúcimi rokmi znamená menej a menej. Dominika cíti, že aj z ich vzťahu sa niečo vytráca.

  • 10. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 502x
  • 11
O bielych šatách (Z maminho denníka)

Alica Biela

O bielych šatách (Z maminho denníka)

Sú dni všedné, v ktorých sa namáhame i oddychujeme. Majú svoje čaro. Ale sú i dni sviatočné, na ktoré sa vopred tešíme celé roky a následne na ne celé roky spomíname. Pre mňa majú ešte osobitný význam. Stali sa akýmisi míľnikmi môjho života; dňami, ktorých sa chcem určite dožiť, kvôli ktorým sa chcem pasovať s rakovinou. Zoznam dní je dlhý, skutočnosť takmer na začiatku, uponáhľať sa nič nedá. Ale keď moja druhá dcéra kráčala k oltáru v bielych šatách prvoprijímajúcich, ja už som snívala o jej svadobných, na roky vzdialených.

  • 9. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 141x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu